{{ctrl.notification}}
راهنمایی کامل و پاسخ به سوالات مربوط به پرواز خارجی

اگر تصمیم دارید با خرید آنلاین بلیط هواپیما خارجی، سفری آرام و بدون دغدغه ای داشته باشید، ادامه این مطلب از وبلاگ آواسیر را از دست ندین.

پرواز خارجی ارزان قیمت

چه میزان بار می توانم با خودم به سفر ببرم؟

میزان بار رایگان و مجازی که می توانید همراه خود به سفر ببرید، بستگی به مسیر و ایرلاین پرواز دارد؛ و در هنگام خرید اینترنتی بلیط از روی سایت، در قسمت جزییات به صورت گزینه ی بار، مشخص شده است که می توانید مطالعه کنید ؛در ضمن از روی بلیط هم می توانید در قسمت baggage میزان بار مجاز رو ببینید،  این میزان بار یا بصورت کیلو نوشته می شود یا بصورت pc که منظور از  pc یک بسته بین 15 تا 23کیلو (در هر ایرلاینی متغیر) است.

نرخهای روی سایت معتبر هستند؟

با توجه به اینکه سایت ما، به صورت مستقیم به سیستم رزرواسیون 950 ایرلاین داخلی و خارجی متصل است، کلیه نرخ هایی که ارائه می دهد از سیستم ایرلاین گرفته شده و کاملا معتبر می باشد.

میزان جریمه کنسلی و تغییر تاریخ بلیط به چه صورت است؟

میزان جریمه  در هر پرواز بستگی به مسیر و همینطور ایرلاین پرواز دارد. با مراجعه به قسمت جزییات پرواز، با انتخاب گزینه قوانین می توانید در بخش پنالتی (penalties) کلیه این جریمه ها که شامل :تغییر تاریخ (change date)، کنسل کردن بلیط (cancellation)، جا ماندن از پرواز(no-show) و... را چک کنید.

بعد از صدور بلیط نباید کاری انجام بدهم؟

بعد از صدور بلیط در صورتی که روی گزینه ی دریافت بلیط کلیک کردید و بدون هیچ مشکلی موفق به دریافت آن شدید؛ نیاز به هیچ اقدام دیگری نیست در ضمن یک نسخه از بلیط هم برای شما ایمیل خواهد شد، فقط کافیست که از فایل بلیط خود پرینت تهیه نمایید. اما درصورتی که با پیغام " بلیط شما فعلا نامعتبر می باشد  20 دقیقه دیگر نسخه اصلی به ایمیل شما ارسال می شود" مواجه شدید؛ بعد از مدت زمان 20 دقیقه در صورت عدم دریافت بلیط با همکاران ما در بخش پشتیبانی پرواز خارجی تماس حاصل فرمایید.

برای سفرم نیازی به ویزای ترانزیت دارم ؟

اکثر ایرلاین ها برای توقف کمتر از 12 ساعت نیاز به ویزای ترانزیت ندارند، ضمن اینکه قوانین ترانزیت برای هر کشور متفاوت می باشد و لازم است قبل از صدور بلیط اطلاعات لازم را از همکاران بخش پرواز خارجی دریافت نمایید.

به طور مثال، برای ترانزیت کمتر از 24ساعت در دبی و عدم خروج از فرودگاه، برای مسافرین ایرانی ویزای ترانزیت لازم نیست در صورتی که برای توقف در دابلین یا هنگ کنگ حتی بصورت ترانزیتی هم نیاز به ویزا خواهید داشت .

اگه پرواز با توقف داشته باشم، آیا در فرودگاه خدماتی مثل هتل ترانزیت دریافت می کنم؟

این موضوع کاملا به ایرلاین پرواز بستگی داره؛ ایرلاین های بزرگ مثل قطر وامارات برای ترانزیتهای بالای 8 ساعت به مسافر خدمات هتل ترانزیت می دهند البته با رعایت شرایط خاص مثل پایین نبودن نرخ بلیط از یه مبلغ خاص و یا این که در آن روز پروازی با ترانزیت کمتر از 8 ساعت وجود نداشته باشد.

بار را کجا تحویل می گیرم؟

درصورتی که کل مسیر پروازی با یک ایرلاین واحد انجام شود و مدت ترانزیت زیر 20 ساعت باشد، مسافر بار را در مبدا تحویل می دهد و در مقصد دریافت خواهد کرد.اما در صورت سفر با چند ایرلاین مختلف، باید در نقطه ترانزیت و تغییر ایرلاین، بار را تحویل بگیرید.

در مدت توقف پرواز می توانم از فرودگاه خارج شوم؟

کشورهایی که نیاز به اخذ ویزا دارند، به مسافر اجازه خروج از فرودگاه را نمی دهند. اما در کشورهای بدون ویزا مثل ترکیه و مالزی امکان خروج از فرودگاه وجود دارد.

آیا می توانم بجای 2چمدان 23کیلویی , یک چمدان 30کیلویی و یه چمدان 15کیلویی ببرم ؟

جواب سوال خیر است؛ البته اگر میزان بار مجاز 30یا 40کیلو باشد می توانید 2چمدان کوچک داشته باشید که با هم بسته بندی شده و یک بسته محاسبه میگردد .

هزینه اضافه بار چقدر است؟

بسته به مسیر و ایرلاین مبلغ دریافتی بابت اضافه بار متفاوت است . در ضمن اگر برای پرداخت هزینه ی  بار اضافه، 24 ساعت قبل از پرواز به دفتر نمایندگی ایرلاین مراجعه کنین، هزینه کمتری نسبت به پرداخت در فرودگاه خواهید داشت .

در چه صورت می توانم برای سفر به خارج از کشور بلیط یه طرفه بگیرم؟

درصورت داشتن کارت اقامت یا ویزای دانشجویی (که بیشتر از یک ماه اعتبار داشته باشد) و یا سیاسی  امکان صدور بلیط یک طرفه وجود دارد .

درصورت کنسلی بلیط برگشت نصف مبلغ پرداختی باز گردانده می شود؟

درهنگام خرید بلیط رفت و برگشت معمولا 70%  هزینه پرداختی متعلق به مسیر رفت هست به همین خاطر، در زمان کنسلی هزینه یک طرفه بلیط به اضافه جریمه ایرلاین از کل مبلغ پرداختی کسر میگردد و باقی مانده مبلغ استرداد می شود.

چه وسایلی را می توانم به داخل کابین هواپیما ببرم؟

مطابق با قوانین "یاتا"هر مسافر بدون پرداخت هزینه اضافی، مجاز به حمل هریک از وسایل زیرمی باشد.

یک عدد کیف دستی، کتاب جیبی و یا کیف متناسب با لباس سفر، یک اورکت،  پتو و یا ملحفه، یک چتر یا عصا، یک دوربین، مجله و روزنامه جهت مطالعه در پرواز، غذای نوزاد برای استفاده درپرواز، یک جفت عصای زیربغل یا پشتبند و سایر اعضای مصنوعی از قبیل دست وپای مصنوعی که مسافر به آنها وابسته باشد.

وسایلی مثل آلات موسیقی یا کالسکه نوزاد جزو میزان بار داخل کابین محسوب می شوند؟

کالسکه و دیگر لوازم متحرک به صورت رایگان تحویل گرفته می‌شوند. به طور کلی در کابین مسافربری، پذیرش و حمل کالاهایی مثل ابزار آلات موسیقی ظریف، وسایل شکستنی و.. که حمل آنها توسط کارگو (ارسال بار تجاری) مناسب نمی باشد؛ باید همراه با اطلاع رسانی و کسب اجازه از ایرلاین باشد و با مقررات پرواز تلاقی نداشته باشد. در ضمن امکان نیاز به پرداخت شارژ اضافی جداگانه در اینگونه موارد وجود دارد.

چه میزان بارمی توانم به داخل کابین ببرم؟

یک چمدان با حداکثر وزن 5 تا7کیلو گرم  به صورتی که زیر صندلی یا در محفظه بالای سر جای بگیرد.

می توانیم اسم مسافر رو تغییر دهیم ؟

به هیچ عنوان هیچ ایرلاینی تغییر نام انجام نمی دهد . درصورت درخواست برای عدم استفاده از بلیط تهیه شده، باید بلیط موجود را کنسل کنید و مجددا بلیط جدید به نام مسافر جدید خریداری کنید.

میتوانیم بلیط رو از یک ایرلاین به ایرلاین دیگر تغییر دهیم؟

خیر هر ایرلاینی تغییرات خواسته شده را فقط با ایرلاین خودش اعمال می کند.

 

date_range جمعه 17 اسفند 1397 remove_red_eye 1555 بازدید favorite_border 0 chat 0
ثبت نظر
chat 0