{{ctrl.notification}}
نکات مهم در انتخاب مقصد تور خارجی

آدما موقع انتخاب کردن مقصد سفرشون به دسته های مختلفی تقسیم میشن، موضوع انتخاب مقصد سفر، خودش یکی از مهمترین تصمیم هایی هست که باید با توجه به بودجه ای که برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل مقصدتون مد نظرتونه، بگیرین؛ مخصوصا اگه پای سفر به کشورهای خارجی درمیون باشه و بخواین به شهرهایی سفر کنین که اطلاعات کمی در موردشون دارین. به هر حال نمیشه همینطوری بدون هیچ اطلاعاتی بلیط هواپیما یه شهر رو بخرین و خودتون رو آماده ی سفر کنین. نمیشه که با همون تصور و پیش زمینه ی فکری که راجع به یه شهر داریم و با یه تصور اشتباه سفر کنیم. به همین دلیل ما تصمیم داریم تو این مطلب بهتون بگیم که موقع انتخاب مقصد سفرتون باید به چه نکاتی توجه کنین.

تور خارجی

شاید شما از اون دسته آدمایی باشین که برای خرید بلیط هواپیما به یه شهر خاص مدت ها برنامه ریزی کردین، کلی مطلب توی وبلاگ های مختلف سایت های گردشگری خوندین و خیلی چیزها راجع به مقصد سفرتون می دونین. شاید ازون دسته آدمایی هستین که یه لیست از شهرهایی که دوست دارین ببینین شون دارین و می خواین تو بهترین زمان ممکن به هر کدوم از این شهر ها سفر کنین، شایدم مثل من دوست دارین همه جای دنیا رو ببینین و انتخاب مقصد مناسب از کل دنیا واستون آسون نیست!! اگه شما هم همچین حسی دارین که نمی دونین بلیط هواپیما چه شهری رو برای سفرتون بخرین و تجربه های جذابتون رو از کدوم شهر و کشور شروع کنین، بیاین در ادامه؛ این مساله رو با هم بررسی کنیم. شاید با جواب دادن به چند تا سوال ساده توی ذهن خودتون خیلی راحت بتونین مقصد سفرتون رو انتخاب کنین.

سوال هایی که موقع انتخاب مقصد سفر باید از خودتون بپرسین:

دلیل سفر کردن هر آدمی تو هر شرایطی بسته به حال و هواش، علایقش و حتی بودجه ی سفرش می تونه متفاوت باشه، باید از خودمون بپرسیم که هدف سفرمون تو این روزا چی هست و برای چی می خوایم سفر کنیم! اینطوری راحت تر میشه تصمیم گرفت که بلیط هواپیما یه شهر ساحلی رو بخریم یا به یه شهری تو کوه و دشت سفر کنیم!

انتخاب مقصد سفر خارجی

از خودتون بپرسین ببینین دلتون می خواد کنار ساحل و دریا باشین، یا ترجیح میدین تو یه کلبه چوبی وسط جنگل از خواب بیدار بشین؟؟

شرایط آب و هوایی هم خیلی مهمه اینکه دوست دارین به یه شهری با هوای سرد سفر کنین یا هوای گرم رو ترجیح میدین؟؟؟

هدفتون از سفر استراحت و ریلکس کردنه یا دنبال هیجان و ماجراجویی هستین؟؟؟

 مسافرت مستقل و کشف تجربه های جدید رو ترجیح میدین یا دوست دارین سفر با تور و مسافرتی که از قبل همه چیزش برنامه ریزی شده رو انتخاب کنین؟؟

 واستون خرید کردن مهمه یا جاذبه های تاریخی و تفریحی؟؟ یا شایدم غذاهای متفاوت و خوشمزه؟!

سفرتون خانوادگیه یا با دوستاتون مجردی سفر می کنین؟ یا دنیال یه جای رمانتیک واسه سفرهای دو نفره می گردین؟؟

 بودجه ای که برای سفر در نظر گرفتین هم خیلی مهمه؛ هزینه ی کم یا ولخرجی؟؟؟

نکت مهمی که باید برای انتخاب مقصد سفر  بهشون توجه کنین:

قوانین ویزا کشور مقصدتون

تعدا کشورهایی که برای سفر کردن به اونها نیاز به ویزا ندارین کم نیستن و خیلی از کشورها هم به مسافرهاشون خیلی راحت، ویزای فرودگاهی (ویزای بدو ورود) میدن! سعی کنین مقصد سفرتون رو از بین کشورهایی انتخاب کنین که قروانین سختگیرانه ای برای ویزا ندارن.

ویزا

زبان کشور مقصد

اگه با تور سفر می کنین که هیچی، احتمالن لیدر تور رو بیچاره می کنین! ولی اگه دفعه ی اولتونه که می خواین به خارج از کشور سفر کنین یا اولین باره که تنهایی و بدون تور تصمیم گرفتین خودتون شخصا با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خارجیجدید سفر کنین؛ سعی کنین کشوری رو انتخاب کنین که مردمش انگلیسی زبان باشن، یا سطح زبان انگلیسی مردم بالا باشه. بهتره بدونین که این یه تصوره غلطه که همه فک می کنن کشورهای اروپایی مثل ایتالیا، مجارستان و جمهوری چک، سطح زبان مردم بالاست، اتفاقاً این کشورها، جزو مناطقی هستن که مردمشون زیاد انگلیسی متوجه نمیشن. این موضوع هم که، به خاطر خوب نبودن سطح زبان انگلیسی تون، قید سفرهای خارجی رو بزنین کلا اشتباهه! این روزا با وجود گوگل ترنسلیت و اپلیکیشن های مسافرتی کار برای مسافرا خیلی راحت شده.

زبان کشور مقصد

مقصد های دم دستون رو دسته کم نگیرین

یه جمله معروفی هست که میگه سفر کردن روشروع کن؛ از کشور خودت، از شهر خودت، از درون خودت! هیچ وقت مقصدهای دم دستتون رو نادیده نگیرین از کشور خودمون گرفته تا همین کشورهای ارمنستان، گرجستان و ترکیه که اطرافمونن و کلی جاذبه های تاریخی و طبیعی و جذاب  دارن؛ این خودتون هستین که می تونین سفرتون رو هیجان انگیز تر کنین!

انتخاب مقصد برای سفر

دنبال فستیوال ها و جشنواره ها باشین

اگه بین چندتا مقصد تردید داشتین، از این گزینه استفاده کنین؛ ببینین تو هرکدوم از انتخاب هاتون چه مراسم خاصی با تاریخ سفر شما همخونی داره، همونو انتخاب کنین. تجربه ی فستیوال ها و جشنواره ها تو سفر فوق العاده ان.

 فستیوال در سفر

در ضمن می تونین برای اطلاع از تور های لحظه آخری، خرید تور و مشاوره ی سفر، از طریق شماره های زیر، با همکاران ما در بخش فروش در تماس باشین.

شماره تماس:

05131700

09150393380

date_range جمعه 17 اسفند 1397 remove_red_eye 1444 بازدید favorite_border 0 chat 0
ثبت نظر
chat 0