{{ctrl.notification}}
در صورت گم شدن چمدون در فرودگاه چیکار کنیم

اولین موضوعی که برای هر مسافری به محض رسیدن به فرودگاه اهمیت داره و مهمه، تحویل گرفتن چمدونه! تصور کنین که به عنوان یک مسافر مهمترین وسایل و لوازم سفرتون رو داخل چمدون میزارین و وقتی به مقصدتون می رسین، داخل فرودگاه خبری از چمدون تون نیست و خبر بد اینکه 90 درصد تاخیر در رسیدن چمدون به گم شدن چمدون تون منجر میشه. به همین دلیل ما تصمیم داریم تو این مطلب بهتون آموزش بدینم که در صورت گم شدن چمدون تون چه کارهایی باید انجام بدین، با آواسیر همراه باشین.

فرودگاه

بعد از اینکه در نهایت کلی جستجو کردن تو اینترنت و پیدا کردن یک سایت معتبر برای خرید بلیط هواپیما و انتخاب گزینه مناسب برای رزرو هتل، وسایل سفرمون رو آماده می کنیم و با چمدونی پر از وسایل ضروری  سفر، خودمون رو به فرودگاه می رسونیم. حالا اگه زمانی که به فرودگاه مقصد میرسین، چمدونتون به دست تون نرسه، چیکار می کنین؟!

گم شدن چمدون در فرودگاه

خونسردی خودتون رو حفظ کنین

مسلماً هر مسافری موقع گم شدن چمدونش در فرودگاه، حسابی عصبانی میشه و مهمترین نکته همینه که بتونین به عصبانیت تون غلبه کنین و خونسرد باشین. احتمالا تحت همچین شرایطی جواب پرس و جو کردن شما اینه که بهتون میگن، تا 24 ساعت آینده چمدون به دست تون میرسه. اگه برای شما هم همچین مشکلی پیش اومد، بهتره یه نکته مهم رو توی ذهنتون داشته باشین و اون نکته این هست که شما "یا با چمدونتون از فرودگاه خارج میشین، یا با فرم " PIR!

چمدون من کجاست؟

مسئولیت چمدون شما با ایرلاین پروازتونه

زمانی که چمدون یک مسافر در فرودگاه گم میشه، اولین سوالی که پیش میاد اینه که چطوری باید این موضوع پیگیری بشه و مسئولیتش با کی هست؟! به همین دلیل بهتره بدونین که مسئولیت رسیدن چمدون شما به ایرلاینی هست که موقع خرید بلیط هواپیما سفرتون انتخابش کردین.

فرم PIR چی هست و باید از کجا بگیریم؟

فرم PIR، فرمی هست که برای گزارش بی نظمی پر میشه، برای اطلاع رسانی مواردی مثل اجناس و چمدون هایی که موقع پرواز به فرودگاه تحویل  دادین و در فرودگاه مقصد تحویل نگرفتین. برای اینکه بتونین گم شدن چمدون تون رو گزارش بدین و فرم PIR بگیرین، باید قبل از اینکه محل استرداد چمدون ها رو ترک کنین، به پیشخوان خدمات مشتریان فرودگاه برید و یا به یکی از پرسنل ایرلاین اطلاع بدین و بعد از دریافت و پر کردن فرم PIR، حتما یک کپی از این فرم رو هم پیش خودتون نگه دارین.

فرم PIR چی هست و باید از کجا بگیریم؟

می خواین چمدونتون رو دوباره ببینین؟

زمانی که چمدون تون رو موقع پرواز  تحویل فرودگاه میدین، رسیدی بابت تحویل چمدون دریافت می کنین که معمولا رو ی بلیط هواپیما و یا گذرنامه تون ضمیمه می کنن. اگه می خواین چمدون تون رو دوباره ببینین، وجود فرم PIR و رسید تحویل چمدون جزو ضروری ترین مدارکی هستن که باید همراه خودتون داشته باشین. بنابراین اگه حتی بهتون گفتن، چمدون تون با پرواز بعدی به دست تون می رسه شما باز هم بدون پر کردن فرم PIR  از فرودگاه خارج نشین. حتی در صورتیکه یک روز هم از گم شدن چمدونتون گذشته باشه و شما فرم PIR  رو پر نکرده باشین، شاید دیگه هیچوقت نتونین چمدونتون رو ببینین.

رسید تحویل چمدون به فرودگاه

بابت تاخیر چمدون میشه خسارت گرفت؟

بله، می تونین برای تاخیر رسیدن چمدونتون از ایرلاین درخواست خسارت کنین. مخصوصاً اگه با خرید بلیط هواپیما دارین سفری به خارج از کشور رو تجربه می کنین، بهتون پیشنهاد می کنیم که به ایرلاین درخواست بدین که مقداری پول نقد برای لوازم ضروری سفرتون در اختیارتون بزارن. البته اکثر ایرلاین ها ممکنه خرید وسایل ضروری سفرتون رو به شما پیشنهاد بدن تا زمانی که چمدون به دست تون برسه. البته اگه در راه برگشت به منزل هستین، ایرلاین ها نهایتا، موقع پیدا شدن چمدون، با هزینه خودشون چمدون رو واستون می فرستن.

خسارت تاخیر چمدون

میزان خسارت چمدون گم شده در فرودگاه

میزان خسارتی که بابت گم شدن چمدون در فرودگاه بهتون تعلق می گیره، بستگی به ارزش وسایل داخل چمدونتون داره! البته بهتره این موضوع رو هم بدونین که ایرلاین ها بدون مدرک و دلیل، خسارتی به شما پرداخت نمی کنن و باید برای محتویات داخل چمدون مدرک داشته باشین و بتونین ارزش وسایل تون رو ثابت کنین.

میزان خسارت چمدون گم شده در فرودگاه

با مراجعه به سایت آواسیر، می تونین علاوه بر خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و خرید تور، اطلاعات تون رو راجع به دنیای گردشگری بیشتر کنین و آگاهانه تر سفر کنین.

date_range شنبه 30 تیر 1397 remove_red_eye 4260 بازدید favorite_border 0 chat 0
ثبت نظر
chat 0