{{ctrl.notification}}
حقایقی جالب راجع به برج ایفل

برج ایفل با آن همه شهرت و درخشش در شهر پاریس، سمبل گردشگری این شهر شده، به طوریکه به جرات میشه گفت کسی نیست که برج ایفل رو نشناسه.

اکثر گردشگرهایی که با خرید بلیط هواپیما به پاریس سفر می کنند، امکان نداره که تماشای محبوب ترین برج جهان رو از دست بدن.

در این مطلب تصمیم داریم شما را با دانستنی هایی عجیب راجع به برج ایفل آشنا کنیم، حقایقی که راجع به این برج مشهور نمی دانید. با آواسیر همراه باشید.

برج ایفل

اسپانیا بیشتر از هر کشوری حسرت ایفل را می خورد

شاید اگه اسپانیا می دونست یه روزی برج ایفل قراره مشهور ترین جاذبه گردشگری جهان بشه، هیچوقت اشتباه سال 1888 رو انجام نمی داد.

جالبه بدونید که، گستاو ایفل ( سازنده ی برج ایفل) تصمیم داشت که این برج را برای نمایشگاه جهانی اکسپو، در شهر بارسلون اسپانیا بسازد، اما اسپانیایی ها طرح برج ایفل رو به دلیل عجیب و گران بودن رد کردن.

برج ایفل در شهر زیبای پاریس

اعتراض شدید به ساخت برج ایفل در پاریس

بسیاری از اهالی هنر و ادبیات  با ساخت برج ایفل مخالف بودن و مخالفتشون رو با نامه ای با مضمون زیر خطاب به مدیر نمایشگاه جهانی، آقای Alphand نوشتن و در روزنامه Le Temps به چاپ رسوندن: " ما نویسندگان، نقاشان، مجسمه‌سازان، معماران، عاشقان زیبایی پاریس تا زمانی که دست نخورده بود، آماده ایم تا با تمام قوا به نام سلیقه‌ی دست کم گرفته شده‌ی فرانسوی، به نام هنر و تاریخ درمعرض خطر فرانسوی اعتراض خود را در مقابل نصب ساختمان هیولاشکل و بدون مصرف برج ایفل در قلب پایتخت‌مان اعلام کنیم".

اعتراض شدید به ساخت برج ایفل در پاریس

زمانی، لقب بلندترین برج جهان متعلق به ایفل بود

ایفل در واقع سازه ای مناسبتی بود که در سال 1889، به مناسبت برگذاری نمایشگاه پاریس، احداث شد و در آن زمان لقب بلندترین برج جهان رو به خودش اختصاص داد.اما امروز ایفل حتی بلند ترین سازه  فرانسه هم نیست.

زمانی برج ایفل بلند ترین برج جهان بود

برج ایفل همیشگی نبود

شاید باورش واسه شما هم سخت باشه، ولی واقعا قرار نبود که برج ایفل برای همیشه سر جاش باقی بمونه و یک روزی اینقدر محبوب بشه که هر کسی در هرجای دنیا این برج رو به عنوان نماد شهر زیبای پاریس بشناسه.

پاریس

شکستن رکورد پربازدید کننده ترین بنای تاریخی

میشه گفت در هر فصلی از سال، مسافران زیادی از سراسر جهان با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در شهر زیبای پاریس، به بازدید برج ایفل می روند.

به طوریکه درسال 2011، این برج ایفل بود که رکورد پر بازدید ترین بنای تاریخی جهان را شکست.

پربازدید ترین سازه تاریخی سال 2011

دوبار به نام آهن قراضه فروخته شد

در سال 1925، که برج ایفل رو به فرسودگی می رفت و در همه جای شهر صحبت از برداشتن برج بود، شخص کلاهبرداری به نام "ویکتور لوستینگ" شانس  منحصر به فردی جلوی چشمانش دید.

ویکتور لوستینگ  به کمک اسناد جعلی و ساختگی، به عنوان یک مقام دولتی برج ایفل را به دلالان آهن آلات اسقاطی فروخت و هنگامی که برای دومین بار تصمیم به فروش ایفل گرفت دستگیر شد.

فروش برج ایفل

30 کپی از برج ایفل در کشورهای مختلف ساخته شد

در کل جهان حدود 30 کپی از برج ایفل، در شهرها و کشورهای مختلف ساخته شد. کپی های برج ایفل هیچ وقت به شهرت و محبوبیت ایفل نرسیدند. حتی از لحاظ ارتفاع هم کوتاه تر از ایفل هستند. تنها برج توکیو هم اندازه برج ایفل و دومین سازه ی بلند در ژاپن محسوب می شود.

برج ایفل در توکیو

وجود آپارتمانی در برج ایفل

در بالای برج ایفل، آپارتمانی وجود دارد که "گستاو ایفل" سازنده برج ایفل این آپارتمان را برای خودش ساخته بود.

وجود آپارتمانی در برج ایفل

 

date_range چهارشنبه 21 شهریور 1397 remove_red_eye 4218 بازدید favorite_border 0 chat 0
ثبت نظر
chat 0