{{ctrl.notification}}
تفاوت بلیط هواپیمای چارتری و سیستمی

یکی از مهمترین مواردی که در هنگام خرید بلیط هواپیما، برای مسافران اهمیت دارد، انتخاب نوع بلیط هواپیمایی برای پرواز است.

حتی میشه گفت اکثر مسافرها تفاوت بین بلیط های سیستمی و چارتری رو نمی دونن.

جالب اینجاست که اگه تفاوت بین بلیط ها ی هواپیما سیستمی .و چارتری رو بدونین، راحت تر می تونین انتخاب کنین که برای سفرتون چه نوع بلیطی  مناسب تر هست.

به همین دلیل ما در ادامه این مطلب تصمیم داریم به صورت کامل تفاوت بلیط هواپیما چارتری و سیستمی رو توضیح بدیم. با وبلاگ آواسیر همراه باشید.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما

انواع بلیط هواپیما

بلیط های هواپیمایی به دو نوع سیستمی و چارتری تقسیم میشن.

به طور کلی نمیشه گفت که بلیط های چارتری بهتر هستند یا بلیط های سیستمی!

 با این حال در ادامه این مطلب با توضیحاتی که راجع به این دو نوع بلیط بهتون ارائه میدیم، می بینین که یه وقتایی خرید بلیط سیستمی و یه وقتایی هم خرید بلیط های چارتری به نفعتون هست.

بلیط های چارتری و سیستمی نسبت به هم مزایا  و معایبی دارند که باعث میشه مسافرها با توجه به شرایط سفر و تفاوت  قیمت و مسائلی از این قبیل، بهترین گزینه را برای سفر خود انتخاب کنن.

بلیط هواپیما

آنچه که باید در رابطه با خرید بلیط های سیستمی بدانید

بلیط های سیستمی، بلیط هایی هستن که قیمت های ثابتی دارن و تفاوتی نداره که این بلیط ها رو از ایرلاین بخرین یا از آژانس های گردشگری، چون قیمت های یکسانی دارن.

قیمت بلیط هواپیما سیستمی توسط خود ایرلاین تعیین میشه و با توجه به اینکه کلاس های نرخی متفاوت، قیمت های متفاوتی هم دارن، اما تغییر قیمت در پرواز های سیستمی خیلی به ندرت اتفاق می افته.

بلیط هواپیما سیستمی

مزایای بلیط های سیستمی:

یکی از مهمترین مزیت های بلیط های سیستمی، قابلیت استرداد و کنسلی بلیط هست. یعنی شما می تونین بلیط خریداری شده رو کنسل کنین.

با توجه به قوانین ایرلاین پرواز  و زمانی که بابت کنسلی و استرداد بلیط اقدام می کنید، درصدی از پول بلیط به عنوان جریمه کسر میشه و مابقی مبلغ به حساب شما بر میگرده.

سایت های معتبری مانند، سایت رسمی خرید بلیط هواپیما آواسیر، به مسافر ها این امکان رو میدن که در کمترین زمان ممکن استرداد آنلاین بلیط هواپیما سفرشون رو انجام بدن.

یکی دیگه از مزایای خرید بلیط هواپیما سیستمی، تفاوت قیمت بلیط هواپیما کودکان و بزرگسالان هست و برای خرید بلیط هواپیما کودکان 2 تا 12 سال تخفیف هایی از سوی ایرلاین ارائه میشه که حسابی به نفع مسافر هاست.

بلیط های سیستمی، بلیط های از پیش برنامه ریزی شده ای هستن و به همین دلیل می تونین چندین ماه قبل از سفرتون بلیط پرواز تون رو بخرید.

خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری از طریق اپلیکیشن

معایب بلیط هواپیما سیستمی:

گاهی اوقات نسبت به بلیط های چارتری، قیمت های بالاتری دارند.

آنچه که باید راجع به بلیط های چارتری بدانید

بلیط های چارتری، بلیط هایی هستن که توسط شرکت ها و یا آژانس های هواپیمایی، به صورت سالیانه و یا فصلی، خریداری میشن و  تمامی قوانین و قیمت ها، توسط چارتر کننده تعیین میشه.

به همین دلیل چارتر کننده ها تحت شرایط مختلف برای پر کردن پرواز، قیمت بلیط ها رو کم و زیاد می کنند.

بلیط چارتری

مزایای بلیط هواپیما چارتری

مهمترین مزیتی که بلیط های چارتری نسبت به بلیط های سیستمی دارن، کاهش نرخ و چارتر های لحظه آخری هست که گاهی اوقات باعث میشه مسافرها بتونن ارزون تر سفر کنن.

معایب بلیط های چارتری

به صورت کلی میشه گفت بلیط های چارتری غیر قابل استرداد هستن، اما در واقع این موضوع به قوانین چارتر کننده بر میگرده و ممکنه چارتر کننده با کسر جریمه بلیط رو کنسل کنه.

قیمت بلیط های چارتری برای کودک و بزرگسال یکسان هست.

اکثر پرواز های مسیرهای پر رقت و آمد چارتر میشن و شما برای سفر به هر شهری نمی تونین بلیط هواپیما چارتری پیدا کنید.

خرید آنلاین بلیط

سایت آواسیر به عنوان معتبرترین سایت فروش بلیط هواپیما، امکان خرید اینترنتی انواع بلیط های سیستمی و چارتری را برای مسافران فراهم کرده است.

سفری آسان با خدمات آنلاین

date_range دوشنبه 02 مهر 1397 remove_red_eye 4291 بازدید favorite_border 0 chat 0
ثبت نظر
chat 0