{{ctrl.notification}}
با خرید تور هند بازدید از شهر زیبای دهلی رو از دست ندهید

شهرت مثلث طلایی هندوستان ( دهلی، گوآ و آگرا ) در بین گردشگران و توریست های هند به قدری زیاد است که هر گردشگری با خرید تور هند قطعا بازدید از این سه شهر جذاب رو جز برنامه های سفرش قرار میده. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در مطلب امروز آواسیر شهر تاریخ و فرهنگ هند، یعنی دهلی رو به شما معرفی کنیم.

با وبلاگ آواسیر همراه باشید.

تور هند

اگه مسافر دهلی، شهر پرآوازه و پرجاذبه هند هستید برای بازدید از بهترین مکان های دهلی از معابد و کاخ ها گرفته تا دروازه ها، باید سفری حساب شده داشته باشید.

قلعه سرخ (Red Fort)

 قلعه سرخ یا به گویش هندی ها همان لال قلعه، قلعه ای باشکوه با هنر و معماری چشمگیر یست که به دستور شاه جهان ساخته شده.

این قلعه سرخ رنگ زیبا یادواره ای از هیبت و عظمت معماری هندی_ اسلامی اما با سبک و سیاق گورکانی است. 

تقریبا تمامی بخش های این قلعه که شامل دروازه ها، نهر بهشت، فیل و لاهور، نقارخانه، برج مثمن و غیره میشه خیره کننده و زیباست. بهتون توصیه می کنیم با خرید تور هند بازدید از این قلعه رو از دست ندید.

قلعه سرخ (Red Fort)

قطب منار (Qutb Minar)

یکی از پرآوازه ترین جذابیت های دهلی قطب منار این شهر است. مناری با ماهیت کاملا آجری که تا ارتفاع 73 متری اوج گرفته. این سازه آجری فوق العاده که نامش در لیست جهانی یونسکو جای گرفته در سال 1193 به دستور پادشاه سلسله غوریان و با الهام از منار جام افغانستان ساخته شده.

قطب منار (Qutb Minar)

آرامگاه همایون(Humayun's Tomb)

آرامگاه همایون یکی دیگر از مکان هایی هست در تورهند و سفر به شهر زیبای دهلی بهتون پیشنهاد می کنیم. نمای فوق العاده زیبا و معماری خیره کننده اش نشان از معماری زیبای ایرانی داره.  در واقع همایون پادشاه دوم گوکانیان شیفته معماری و هنر ایران بوده و به همین دلیل بعد از مرگش همسرش حمیده در سال 1572 دستور ساخت این آرامگاه رو برای همسرش مید  این بنا امروز یکی از جاذبه های تماایی دهلی محسوب میشه.

آرامگاه همایون(Humayun's Tomb)

قلعه پورانا کیلا (Purana Qila)

قلعه تاریخی پورانا کیلا از کهن ترین قلعه های دهلی هست که در قرن شانزدهم به دستور شاه شیر سوری بنا شده. معماری این قلعه ترکیبی از معماری هندی، اسلامی و مغولی محسوب میشه. امروزه بخشی از قلعه به موزه اختصاص داده شده و آثار ارزشمند و تاریخی هند در آن به نمایش گذاشته شده که بسیار تماشایی است.  قلعه در محوطه ای سرسبز در کنار دریاچه واقع شده که می تونید از هنگام بازدید قلعه از طبیعت زیبای اطرافش هم بهره ببرید.

قلعه پورانا کیلا (Purana Qila)

معبد آکشاردام (Akshardham)

معبد آکشاردام دهلی که بنایی متلق به همین دوره است فوق العاده بی نظیر و زیباست. آکشاردام معبد باشکوه و مشهور هند به حساب میاد و نمایانگر آیین، فرهنگ و معماری هندوهاست.  این معبد پربازدید که دارای سه نگارخانه و چندین باغ دیدنی هست از برترین و باشکوه ترین بناهای معاصر هند به شمار میره.

معبد آکشاردام (Akshardham)

باغ های لودی (Lodi Gardens)

باغ های لودی نام پارکی زیبا و سرسبز به وسعت 36 هکتار در دهلی است. مناظر چشمگیر و دلنشین، سبزینه و طراوت درختان و بوته های باغ، پل تاریخی و چند آرامگاه پادشاهی واقع در آن، این پارک بزرگ رو تبدیل به  پربازدیدترین پارک دهلی کرده.

باغ های لودی (Lodi Gardens)

خرید تور هندوستان با مناسب ترن قیمت

اگه تصمیم دارید سفر بی نظیری به کشور زیبای هندوستان داشته باشید ما در آژانس جهانگردی آواسیر با ارائه مناسب ترین نرخ به شما این امکان رو میدیم که با کمترین هزینه سفر دلچسبی رو تجربه کنید.

برای مشاوره سفر و خرید تور هندوستان، می تونید خیلی راحت از طریق شماره های زیر با همکاران ما در دپارتمان تور خارجی آواسیر تماس بگیرید و از سفرتان لذت ببرید.

شماره های تماس:

05131700

09150393380

date_range سه شنبه 01 بهمن 1398 remove_red_eye 1351 بازدید favorite_border 0 chat 0
ثبت نظر
chat 0